Inkallning i oktobersol

Tiden går och Bamsen växer, han har just fyllt fem månader. Vi tar skogspromenader och tränar inkallning med en lagom bit mellan oss och godis i högsta hugg. Och Bamse han springer. Fram och tillbaka. Inga problem där inte. Han håller koll på var vi är någonstans. Snart får vi börja träna inkallning med störning. Buhundar är verkligen lättlärda. Och det är nog nästan så att jag törs kalla honom rumsren. Han har inte misslyckats inne på en och en halv månad. Inga mjölktänder har han kvar heller och ena baktassen har börjat lätta från marken när han kissar. Lilla livet.

Och när vi tränat klart dråsar vi kull i gräset vid golfbanan alla tre och njuter av stillheten och den (faktiskt) värmande oktobersolen.







 

Kommentarer

  1. Bamse blir bara ståtligare för varje bild !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hei
    Helt tilfeldig fant jeg siden deres. Så flott kille dere har her.
    De var fint å se ham, siden jeg har Balto som et faren. 😊

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Morten! Jag skickade mejl till dig när jag skapade den här bloggen, just för att berätta om Bamsen och för att fråga om jag fick låna din bild på Balto. Men jag fick aldrig något svar. Kanske fick jag fel adress. Så här skrev jag den 15 juli:

      Hej Morten!

      Jag antar att det är din Balto som är far till vår lilla Bamse (Burosch Dunder från Mellerud).

      Ville bara berätta att vi haft Bamsen i två dagar nu och han är busig men mycket tillgiven och snäll. Jag har skapat en blogg till Bamse och lånat bilden till Balto som finns på hannhundlisten norskbuhund.no. Hoppas det är ok.

      Med vänlig hälsning Bamses matte

      https://bamsebuhund.blogspot.com/

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Gammal ras med dubbla sporrar

Buhundsträff på Hundudden

Lek